Λευκάδιος Χερν - Ιστορίες από έναν τόπο κι έναν χρόνο μαγικό

Διαβάζοντας από ένα ονειροβιβλίο / Το κύμα
----------------------------------------------------------- 

Τότε, το κύμα προσευχήθηκε να μείνει κύμα για πάντα. Και η θάλασσα απάντησε:
"Όχι, πρέπει να σπάσεις. Δεν υπάρχει ακινησία μέσα μου. Δισεκατομμύρια φορές θα σηκωθείς ξανά για να σπάσεις, και θα σπάσεις για να ξανασηκωθείς".
Το κύμα παραπονέθηκε.
"Φοβάμαι. Λες ότι θα σηκωθώ ξανά. Αλλά πότε ένα κύμα επέστρεψε εκεί απ' όπου έσπασε;"
Η θάλασσα είπε:
"Αμέτρητες φορές έχεις σπάσει, κι όμως είσαι ακόμη εδώ! 
Μυριάδες κύ­ματα πριν από σένα και μυριάδες που θα ακολουθήσουν, όλα έχουν σπάσει τόσες φορές, που δεν το χωράει ο νους. Κι όμως, βιάζονται να ξανασπάσουν. Χάνονται μέσα μου μόνο για να ξαναεμφανιστούν. Αλλά πρέπει να κάνουν τον κύκλο...
[...] Δεν έχεις πόνο, ούτε φόβο, ούτε ελπίδα ούτε χαρά. Δεν είσαι τίποτα αν δεν είσαι μέσα μου. Εγώ είμαι εσύ, η μορφή σου είναι το όνειρό μου. Η κίνησή σου είναι η βούλησή μου. Το σπάσιμό σου είναι ο πόνος μου. Πρέπει να σπάσεις, γιατί δεν υπάρχει ακινησία μέσα μου. Αλλά θα σπάσεις μόνο για να ξανασηκωθείς, γιατί ο θάνατος είναι ο ρυθμός της ζωής. Κι εγώ πεθαίνω για να μπορέσω να ζήσω: τα νερά μου έχουν φύγει και θα φύγουν ξανά, με συντρίμμια από αναρίθμητους κόσμους, κάτω από την κάψα αναρίθμητων ήλιων. Νεκρές παλίρροιες από εκατομμύρια θάλασσες ξαναζούν στην πλημμυρίδα και την άμπωτή μου. Υπάρχεις μόνο επειδή υπήρχες, κι επειδή υπάρχεις θα ξαναγίνεις".
"Δεν καταλαβαίνω", τραύλισε το κύμα.
Και τότε η θάλασσα είπε:
"Το θέμα είναι να δονείσαι και να προχωράς, όχι να καταλαβαίνεις. Ούτε καν εγώ, η μεγάλη θάλασσα, ούτε εγώ καταλαβαίνω".


Λευκάδιος Χερν / 
Lafcadio Hearn, Ιστορίες από έναν τόπο κι έναν χρόνο μαγικό, μτφρ. Θεοδώρα Πασαχίδου, Άρης Λασκαράτος, εκδ. Αιώρα, 2022

Σχόλια